hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم|34 هزار واحد صنفی مجوزدار در قم وجود دارد

قم|34 هزار واحد صنفی مجوزدار در قم وجود دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در مجموع 34 هزار و 648 واحد صنفی مجوزدار در استان وجود دارد که 20 هزار و 7730 واحد در رسته توزیعی و خدماتی است.                                    
به گزارش رویداد ایران،محمود سیجانی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به صدور مجوز برای واحدهای صنفی در استان قم اظهار کرد: در 8 ماه نخست سال جاری دو هزار و 619 فقره مجوز صنفی در استان در رسته‌های تولیدی، فنی – توزیعی و خدماتی با اشتغال زایی برای 6 هزار و 547 نفر صادر شد.
  وی ادامه داد: در مجموع 34 هزار و 648 واحد صنفی مجوزدار در استان قم وجود دارد که 20 هزار و 7730 واحد در رسته توزیعی و خدماتی و 13 هزار و 950 واحد دیگر در رسته تولیدی و فنی هستند.
  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: میزان سرمایه گذاری در بخش اصناف به صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی 100 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود، براساس میانگین کشوری اشتغال ایجاد شده به ازای هر پروانه کسب، 2.5 نفر است.
  سیجانی با اشاره به صدور مجوزهای معافیت گمرکی در استان قم اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال جاری 102 مجوز معافیت گمرکی ماشین آلات در استان به ارزش 292 میلیارد تومان برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه اندازی خط تولید واحدهای تولیدی – صنعتی یا جایگزینی ماشین آلات قدیمی صادر شد.
  وی ادامه داد: در هشت ماه نخست سال جاری در استان قم، 129 کارت بازرگانی در بخش تولیدی و 103 کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر و در این مدت پنج کارت ابطال شد، در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی استان 676 فقره از جمله 507 فقره تولیدی و 169 فقره تجاری است.
  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست سال جاری 12 واحد صنعتی راکد و غیرفعال با اشتغال 261 نفر در زمینه تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولزی و صنایع معدنی و همچنین سه معدن راکد و غیرفعال با اشتغال 19 نفر در استان فعال شد و به چرخه تولید بازگشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد